poniedziałek, 27 lipca 2015

"Moralność pani Piontek" Magdalena Witkiewicz


Słuchaj, Krystyna… chciałam opowiedzieć Ci o książce, którą ostatnio przeczytałam. No tą o tych Poniatowskich.

Wiecie co jest najlepsze na smutki? Magdalena WITKIEWICZ i jej książka „Moralność pani Piontek”. Dawno tak się nie uśmiałam! Gdy tylko zaczęłam czytać – przepadłam. A nim zdążyłam się odwrócić, książka była już przeczytana. „Moralność” to komedia pomyłek. Pokazuje jak brak rozmowy i porozumienia może wpłynąć na nasze decyzje, a w rezultacie na życie.

Gertruda Poniatowska de domo Piontek miała już wszystko zaplanowane. Ślub z TYM Poniatowskim, ich IDEALNY syn i bogata, królewska przyszłość. Ale czy da się tak wszystko zaplanować? Augustyn jest ginekologiem, ma trzydzieści pięć lat i nadal mieszka z rodzicami. W końcu ma dość swojej matki i nadchodzi dzień przeprowadzki. Jednak następuje pomyłka… Miał mieszkać sam, a mieszkanie już zostało komuś wynajęte. To moment, by przedstawić Wam Anulę, zwaną przez panią Poniatowską, lafiryndą. Co zrobi mamusia, by „odzyskać” swego syna? Jak dalej potoczą się losy państwa Poniatowskich? Czy Augustyn znajdzie miłość swojego życia?

Dawno nie czytałam tak śmiesznej książki, w dodatku świetnie napisanej. „Moralność…” czyta się szybko i wyśmienicie. To balsam dla duszy mola książkowego. Majstersztyk! Nawet chwili nie zastanawiajcie się, czy czytać tę powieść. Po prostu przeczytajcie i już. Nikt z Was się nie zawiedzie. Historia z psem, zabawia w ciotki: „słuchaj, Krystyna…” i zabawa w pogrzeb. Dzięki temu płakałam ze śmiechu podczas lektury! A prozę Witkiewicz uwielbiam, mimo że ‘Moralność pani Piontek” jest zupełnie inna od pozostałych książek, które czytałam, ale i tak mam ochotę przeczytać wszystko, co wyszło spod pióra tej autorki. A powieść polecam, jest GENIALNA!



Tytuł: Moralność pani Piontek
Autor: Magdalena Witkiewicz
Wydawnictwo:  Filia
Liczba stron: 296
Moja ocena: 9/10

16 komentarzy:

  1. Polubiłam tę autorkę, więc w miarę możliwości chętnie sięgnę i po tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie lubię tej powieści i nie rozumiem ogólnego zachwytu, przecież tam się nawet pojawił wielki błąd rzeczowy! Dla mnie mdła i niemożliwa do strawienia :< Ale i tak dobrze, że miałaś przy niej zabawę :)

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błąd rzeczowy? Nie zauważyłam. :) Ja się bawiłam świetnie i książkę wspominam bardzo dobrze. :)

      Usuń
  3. Już o książce słyszałam i mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę przeczytać. Witkiewicz poznałam dopiero dwie książki, a ,,Moralność pani Piontek" mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytam na pewno! Książkę kupiłam na targach w Warszawie, oczywiście z autografem Pani Magdy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam ją z targów! Czytaj, czytaj, na pewno Ci się spodoba. :))

      Usuń
  6. Ostatni akapit zdecydowanie mnie przekonał. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy sposób pisania, obserwuję i czekam z niecierpliwością na kolejne recenzje!
    A co do książki... Zostałam przekonana!

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie mój typ książek i wątpię, bym po nią sięgnęła. :)
    Zaciekawiłaś mnie jednak, zwłaszcza, że ostatnio nie opuszcza mnie podły humorek. :)
    wyspa-ksiazek1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń