wtorek, 17 marca 2015

"Niezgodna" Veronica Roth

Altruizm, Prawość, Serdeczność, Erudycja, Nieustraszoność. Do której z tych frakcji pasujesz? A co, jeśli odnajdujesz się w kilku z nich? Jesteś Niezgodny. Można Cię zabić, wydajesz się taki niebezpieczny. W takim świecie żyje szesnastoletnia Beatrice. Całe swoje życie spędziła w Altruizmie, bezinteresownie pomagając innym. Jednak ciągle fascynowała ją Nieustraszoność. Ale gdy wybierze inną frakcję, na zawsze straci kontakt z rodziną - wedle hasła „Frakcja ponad krwią”. Mimo to porzuca Altruizm, nie ma do niego serca. Beatrice wybiera Nieustraszoność, a jej brat Erudycję. Obydwoje zostawili rodzinę i zdecydowali się żyć po swojemu.

Dziewczyna przechodzi testy, które niejasno wskazują, którą frakcję powinna wybrać. Pasuje zarówno do Altruizmu, jak i do Nieustraszoności – jest Niezgodna i nikt nie może się o tym dowiedzieć, bo grozi jej niebezpieczeństwo. Gdy zostaje przydzielona do nowej frakcji, przechodzi brutalne szkolenie, które eliminuje najsłabszych. Czy Tris (jej nowe imię) uda się zmierzyć z własnymi lękami? Czy w Nieustraszonych może czekać na nią miłość? Jak była Altruistka poradzi sobie w nowym, trudniejszym świecie?

Między frakcjami wybucha krwawa wojna. Celem jest wybicie Altruizmu. Czy Tris uda się ocalić rodzinę i dawnych przyjaciół? Co z jej tajemnicą, która w każdej chwili może przynieść śmierć? O wszystkich przygodach tej niezwykłej dziewczyny przeczytacie w „Niezgodnej” Veronici Roth, wspaniałej książce dla nastolatek, ale czy dla dorosłych?


Całkiem przypadkiem w moje ręce trafił film „Niezgodna”. Ekranizacja zachwyciła, więc postanowiłam przeczytać książkę. Gdy znalazłam ją w bibliotece, byłam pełna nadziei. A spotkało mnie zupełnie co innego. Rozczarowanie? Niezupełnie. Przecież książka nie różni się tak bardzo od filmu. To dlaczego byłam zachwycona ekranizacją, a powieść uznałam za kompletną klapę? Nie potrafię udzielić odpowiedzi, ale wiem jedno: nie podobało mi się. Książka w rankingu na lubimyczytac.pl ma bardzo wysoką ocenę (7.73) i to nią się sugerowałam. Myślę, że książka spodoba się miłośnikom fantasy lub nieco młodszym czytelnikom (przykładem jest tu moja szesnastoletnia siostra). Ja nie przepadam za tą kategorią w literaturze. Jeśli jesteście miłośnikami kryminałów, literatury obyczajowej czy współczesnej, a nie lubicie fantastyki, odpuście sobie tę książkę. Ja przez dłuższy czas nie sięgnę po powieść fantasy.

Tytuł: Niezgodna
Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 03.04.2014
Liczba stron: 352
Moja ocena: 6/10

Książka bierze udział w wyzwaniu CZYTAM OPASŁE TOMISKA

4 komentarze:

  1. "Niezgodną" czytała niedawno i może nie jest to książka rewelacyjna, ale uważam, że bardzo dobra. Ma swoje minusy, ale i wiele plusów :) W moim przypadku to książka okazała się bardziej zachwycająca niż film, na którym nieco się zawiodłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest kwazi sf, miłośnikom fantasy nie podejdzie. Temat IMO potraktowany po łebkach. Film uzupełnia te braki w opisach przez co jest bardziej "namacalny".

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tą książką sprawa jest trochę dziwna, bo film, według mnie jest o wiele lepszy;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Także jestem fanką kryminałów, która książki fantasy trzyma na dystans, jednak dla "Niezgodnej" chciałam zrobić jeden z wyjątków i poznać tę historię. Teraz zasiałaś nieco niepokoju w mojej głowie i nie wiem co robić. :/

    OdpowiedzUsuń