czwartek, 5 marca 2015

"Przystań Julii" Katarzyna Michalak



„Przystań Julii” to ostatni już tom serii kwiatowej i zdecydowanie najrozsądniej napisany. Nie jest przesłodzony jak tom pierwszy, ani zbyt dramatyczny jak tom drugi. I mimo że podeszłam do tej części z ogromnym dystansem, nie zawiodłam się.

Katarzyna Michalak poświęciła dużo uwagi tytułowej Julii, której życie tylko z pozoru mogło wydawać się idealne. Straciła męża i córkę, i dowiodła wszystkim, że pieniądze szczęścia nie dają. Julia wspomina o swoim dawnym narzeczonym, którego porzuciła dla (prawie) byłego męża. Wybrała pieniądze i wygodne życie zamiast szczerej miłości. Czy uda jej się odkupić winy względem Janka? Czy stara miłość nie rdzewieje?

Julia już nie mieszka na ulicy Leśnych Dzwonków. Wybrała chatkę w Bieszczadach i tam prowadzi spokojne, wymarzone życie. Nadal ma poparcie w przyjaciółkach. Gosia, załamana śmiercią Jakuba, rodzi jego dziecko i wybiera się na terapię. Kamila narzeka na brak czasu ze strony Łukasza, ale w tym tomie wszystko zostanie jej wynagrodzone. Ślub z mężczyzną swojego życia, przeprowadzka za granicę i ta mała istotka, którą nosi pod sercem… To właśnie tym okaże się szczęście dla dziewczyny. Zaś Gosia… i ona odnajdzie swoją miłość w bieszczadzkim pensjonacie i tam już pozostanie. A co z willami na ulicy Leśnych Dzwonków? Póki co, nikt ich nie zamieszkuje. Mimo że nad mieszkańcami Milanówka zaświeciło słońce, nad tą ulicą nadal pozostają ciemne chmury i niemiłe wspomnienia.

Katarzyna Michalak udowadnia, że potrafi stworzyć dobrą literaturę kobiecą. Co prawda, zawiodłam się nieco na „Zaciszu Gosi”, ale wszystko nabrało kolorytów w „Przystani Julii”. Całą serię miło się czytało, tak jak większość książek tej autorki. Jednak moim faworytem nadal pozostanie seria z kokardką (czyli Sklepik z Niespodzianką). A Wy lubicie prozę autorki, czy Wam nie przypasowała? Na jakich książkach się zawiedliście, a które kochacie?

Tytuł: Przystań Julii
Autor: Katarzyna Michalak
Wydawnictwo: Znak
Data wydania: listopad 2014
Liczba stron: 298
Moja ocena: 7/10

Książka bierze udział w wyzwaniu CZYTAM OPASŁE TOMISKA

4 komentarze:

  1. Ta część ma chyba najmniej "tragizmu";) Jest bardziej pogodna, a przez to chyba rzeczywistsza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tylko czekam, ąz będę miała okazje, aby poznać historię Julii, którą szczerze polubiłam. A jeżeli piszesz, że jest to najrozsądniejsza część tej trylogii, to tym bardziej nie mogę się doczekać. :)
    ps zapraszam na konkurs! http://getatimewithbooks.blogspot.com/2015/03/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam panią Michalak, dlatego rozejrzę się w bibliotece są tą książką. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi do gustu przypadła cała seria kwiatowa i od tego zaczęłam swoją przygodę z autorką. Nie dawno skończyłam Leśną Polanę i czekam na kolejną część. Chciałabym też kiedyś przeczytać starsze książki autorki. Można spróbuję serię z kokardką …

    OdpowiedzUsuń